ضرورت رعایت بهداشت در قرآن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ضرورت رعایت بهداشت در قرآن
نوشته شده در پنج شنبه 1 دی 1401
بازدید : 92
نویسنده : ایران کده

ضرورت رعایت بهداشت در قرآن • • • • °°• ضرورت رعایت بهداشت در قرآن ضرورت رعایت بهداشت در قرآن قرآن در آیه سوره مائده با طرح سؤالی می‌کوشد تا به اهمیت ویژه بهداشت توجه دهد و با بیدار کردن وجدان آدمی، او را به ارزش آن متوجه کند از این رو از وی می‌پرسد که آیا زشتی‌ها با پاکی‌ها برابرند؟ از نظر قرآن انسان پاک به سوی بهداشت و پاکی گرایش دارد و از زشتی و خباثت پرهیز می‌کند اهمیتبهداشتدرقرآن اهمیت بهداشت در قرآن › › ضرورت رعایت بهداشت در قرآن › › ضرورت رعایت بهداشت در قرآن تعداد صفحات زبان فارسی سال انتشار محل انتشار نامشخص › رعایتبهداشتازنظررعایت بهداشت از نظر قرآن هدانا › رعایتبهداشتازنظر · در قرآن کریم، به پیامبر که الگوی مسلمانان است، در همان ابتدای وظیفه رسالت، دستور داده شده است که نظافت فردی را رعایت نماید «وَ ثِيابَكَ فَطَهِّرْ وَ الرُّجْزَ فَاهْجُر»۱۰۳؛ «و لباست را پاك كن و از پليدى دورى كن » › ضرورترعایتضرورت رعایت بهداشت در قرآن سایت اموزشی نبوغ برتر › ضرورترعایت · قرآن کریم، آخرین سروش آسمانی است که پیامبر اکرم صآن را برای بشریت به ارمغان آورده است این کتاب الهی، از جهات مختلفی مانند فصاحت و بلاغت، معارف عالی و قوانین استوار، خبرهای غیبی و اعجاز علمی و … معجزه محسوب می شود و در › بهداشتدرقرآنبهداشت در قرآن ویکی فقه › بهداشتدرقرآن قرآن کریم رساترین پیام الهی برای بشریت است که مهم‌ترین هدف آن، هدایت انسان به سمت فلاح و رستگاری است از آن‌جا که انسان سالم در انجام وظایف خود و رسیدن به رستگاری موفقیت بیش‌تری دارد، اسلام بر حفظ سلامتی بدن و عدم تحمیل وظایف بیش از حد توان بر خود تأکید می‌کند › دانلودرایگانضرورتدانلود و دریافت ضرورت رعایت بهداشت در قرآن فروشگاه فایل › دانلودرایگانضرورت دانلود و دریافت ضرورت رعایت بهداشت در قرآن ضرورت رعایت بهداشت در قرآن قرآن کریم، آخرین سروش آسمانی است که پیامبر اکرم صآن را برای بشریت به ارمغان آورده است این کتاب الهی، از جهات مختلفی مانند فصاحت و بلاغت، معارف عالی و قوانین استوار، خبرهای غیبی و اعجاز علمی و …



ضرورت رعایت بهداشت در قرآن
دسته بندی : سایر رشته ها ...
تگ : بهداشت در قرآن,رعایت بهداشت,تعالیم الهی
ضرورت رعایت بهداشت در قرآن

قرآن کریم، آخرین سروش آسمانی است که پیامبر اکرم (ص)آن را برای بشریت به ارمغان آورده است. این کتاب الهی، از جهات مختلفی مانند فصاحت و بلاغت، معارف عالی و قوانین استوار، خبرهای غیبی و اعجاز علمی و ... معجزه محسوب می شود و در باب اعجاز علمی مباحثی چون فیزیک، شیمی، علوم پزشکی و... در آیات قرآن به چشم می خورد و آنچه در این تحقیق مطرح گردیده است مباحث مربوط به بهداشت جسم انسان است که امروزه از مهمترین شاخه های علوم پزشکی محسوب می شود. آن چه در این راستا قابل توجه است این است که اصولاً بهداشت جسمی و روحی در تعالیم انبیاء جایگاه و شیوه ای داشته است تا آن جا که پیشوایان دینی عقل سالم را در بدن سالم بیان نموده اند.

امروزه بهداشت جایگاه رفیعی در بین علوم پزشکی دارد چرا که توجه به امور مربوط به بهداشت موجب سلامت اقشار مختلف جامعه خواهد شد همه شاخه های متنوعی که در بهداشت امروز مورد مطالعه قرار گرفته است همگی در جهت توسعه سلامت و امنیت افراد قرار گرفته است.

اگر به بهداشت و اصول آن توجه کافی بشود بطور یقین اقتصاد جامعه رونق بخصوصی خواهد گرفت و از ناحیه این  عنایت و برنامه ریزی می توان به سمت قله های تمدن و توسعه انسانی قدم برداشت که سلامت و بهداشت جسم و روح زمینه ای برای عبادت و بندگی خداست که خود تکامل انسان محسوب می شود و بشر با آرامش خاطر بهتری می تواند در مسیر رضایت الهی گام بردارد.

در این کتاب سعی شده است با کمک آیات و روایات بخشی از بهداشت جسم انسان در تعالیم الهی مورد بررسی قرار گیرد، در نهایت ارتباط آن با بهداشت دانش آموزان و مدارس بررسی می شود.


download - دانلود




:: برچسب‌ها: بهداشت در قرآن,رعایت بهداشت,تعالیم الهی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: